Help Center

Vragen over een huur

  • De verhuurder dient de motor volgetankt aan te bieden. Als huurder dien je de motor dan ook weer volgetankt terug te brengen.

  • Ontvang je een bericht van de verhuurder met een alternatieve dag/tijd dan kan je dit wijzigen via het huurverzoek in het online-account.

    Pas als de verhuurder het huurverzoek heeft geaccepteerd wordt de huurovereenkomst aangemaakt waarvan je de dag/tijd niet meer kosteloos van kan wijzigen.

    Lees hier meer over de annuleringsvoorwaarden van een huurovereenkomst.

    Is er toch iets misgegaan en wijkt de ophaal/terugkomst tijd meer dan 2 uur af van dag/tijd in de huurovereenkomst? Neem dan contact met ons op.

  • De huurprijs is inclusief 175 vrije kilometers per. Mocht je meer kilometers willen rijden dan dien je dit aan te geven in het huurverzoek aan de verhuurder. Als de verhuurder hiermee akkoord is dan bedraagt de vergoeding per extra gereden kilometer €0,24 waarvan € 0,15 aan de verhuurder wordt betaald.

    Na afloop van de huur neem je samen met de verhuurder de gereden kilometers door. De verhuurder geeft het aantal kilometers door aan MotoShare. Wij zullen indien van toepassing de extra gereden kilometers bij de huurder in rekening brengen. Deze kosten betaal je achteraf via iDeal aan Stichting MotoShare Collect.

  • Zorg dat je op de afgesproken ophaaldatum en tijd de motor ophaalt. De huurdocumenten worden door de verhuurder uitgeprint of digitaal opgestuurd voor de huurperiode.

    Daarnaast is het belangrijk dat je je houdt aan de MotoShare Spelregels.

    Bij het ophalen van de motor doorloop je samen met de verhuurder de huurdocumenten en doe je de BRAVOK-veiligheidschecks van de motor. Zo zorg je ervoor dat je veilig kan vertrekken.

    Wil je weten wat er gebeurt bij schade of diefstal? Kijk dan hier

    Wil je de ophaal of aflever datum en/of tijd aanpassen? Kijk dan hier

  • Pas nadat de eigenaar jouw huurverzoek heeft geaccepteerd, zijn de contactgegevens van de eigenaar zichtbaar.

    Stuur dus een huurverzoek voor een motor om in contact te komen met diens eigenaar.

  • Ja, een huurverzoek kun je altijd annuleren. We adviseren huurders ook altijd voor een bepaalde periode drie verschillende huurverzoeken in te dienen, aangezien het kan gebeuren dat een verhuurder een huurverzoek niet accepteert.

    Een huurovereenkomst kun je niet zomaar annuleren. Meer informatie over het annuleren van de huurovereenkomst? Kijk dan hier

  • De huurdocumenten (Overdrachtsformulier, Groene Kaart en het Schadeformulier) worden zichtbaar in je dashboard op MotoShare als de verhuurder het huurverzoek heeft geaccepteerd en jij het huurverzoek hebt bevestigd door middel van de betaling.

    Voorafgaand aan de huurperiode worden de huurovereenkomst en de overige huurdocumenten door de verhuurder uitgeprint of digitaal opgestuurd. Als huurder hoef je dit dus niet zelf te doen.

  • Wanneer de huurder de huurovereenkomst meer dan 72 uur voor aanvang van de huurperiode annuleert dan geeft MotoShare een waardebon die gebruikt kan worden bij een volgende huur. De waarde van de bon bestaat uit het reeds betaalde bedrag minus de transactiekosten van € 5,-.

    Annuleer je minder dan 72 uur voor aanvang dan ontvang je geen waardebon. Het betaalde bedrag minus de administratiekosten en verzekering wordt dan uitgekeerd aan de verhuurder.

    Mocht de verhuurder de huurovereenkomst annuleren, dan wordt de huursom (inclusief €5,- transactiekosten) teruggestort op het rekeningnummer van de huurder.

  • Ja, maar alleen in nood. Nadat je het huurverzoek hebt betaald, heb je samen met de verhuurder een huurovereenkomst en gaat de verhuurder ervan uit dat hij de motor zal verhuren. Lees hier meer over de annuleringsvoorwaarden van een huurovereenkomst.

    Wil je toch jouw huurovereenkomst annuleren? Neem dan contact met ons op via info@motoshare.nl.

  • Voor elke motor zijn er beveiligingseisen van toepassing die te vinden zijn in het motorprofiel. De beveiligingseisen zijn afhankelijk van het type motor en de cataloguswaarde. Je bent alleen verzekerd voor diefstal als je hebt voldaan aan de beveiligingseisen van de motor.

    Wat betreft de beveiliging van de motor gelden er verplichtingen voor zowel de verhuurder als de huurder:

    • 1) De verhuurder zorgt ervoor dat de huurder de juiste beveiliging in zijn bezit heeft volgens de veiligheidsclausule. Ook geeft de verhuurder de huurder uitleg over het gebruik en de werking van de beveiliging.
    • 2) Als huurder ben je verplicht om de beveiliging te gebruiken. Doe je dit niet en wordt de motor gestolen, dan betalen we de schade wel aan de verhuurder maar verhalen we de kosten op de huurder.
  • Als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor verkeersovertredingen tijdens de huurperiode. Wanneer de verhuurder een boete ontvangt als gevolg van een verkeersovertreding tijdens de huurperiode, dan raden wij de verhuurder aan om eerst direct contact op te nemen met de huurder en onderling te zorgen voor een oplossing. Regel je het onderling met de verhuurder dan scheelt dat de huurder administratiekosten (€10).

    Mocht het zo zijn dat de huurder en de verhuurder er niet uitkomen dan zal MotoShare bijspringen, zodat de verhuurder nooit de dupe kan zijn en de boete zelf zou moeten betalen.

    De boete (samen met € 10,- administratiekosten) zal MotoShare dan bij de huurder verhalen. Mocht het niet lukken om dit bedrag op de huurder te verhalen dan zal MotoShare het openstaande bedrag voorleggen aan een incassobureau en worden de kosten verhoogd met de wettelijke incassokosten.

  • Als huurder hoef je geen huurdocumenten uit te printen. Het Overdrachtsformulier, de Groene kaart en het Schadeformulier worden door de verhuurder uitgeprint of digitaal opgestuurd. Voorafgaande aan de huurperiode neem je samen met de verhuurder de documenten door.

    Let op! De Groene kaart en het Schadeformulier neem je mee tijdens de huurperiode. Hier staat namelijk de benodigde informatie op bij pech en/of schade.

    Wil je weten waar je op moet letten als je een motor gaat huren? Kijk dan hier

Staat je vraag er niet tussen? Bekijk de andere categorieën of neem contact met ons op.
Door deze website te gebruiken, ga je akkoord met de cookie voorwaarden.