Helpcenter

Clausule 2 en 3 (ART-kettingslot en beveiligingssysteem van tenminste SCM klasse M2 verplicht)

De beveiligingseis voor jouw motor onder de MasterPolis MotoShare is vastgesteld op clausule 2 en 3. Om all-risk je motor te kunnen verhuren via MotoShare is het verplicht dat de motor beschikt over een ART goedgekeurd kettingslot klasse 4 en een beveiligingssysteem van tenminste SCM klasse M2

Daarnaast is de motor alleen verzekerd tegen diefstal (van onderdelen), inbraak en joyriding indien de motor was afgesloten met:

  1. Het standaardslot dat is ingebouwd in de motor, én
  2. Een kettingslot met het ART-keurmerk, klasse 4, waarmee de motor zodanig was vastgemaakt aan een vast object (bijvoorbeeld een andere motor, hek, boom of lantaarnpaal) dat de motor alleen kan worden weggenomen door dit slot open te breken.

Het Beveiligingssysteem moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

  1. De motor heeft minimaal een beveiligingssysteem van SCM klasse M2. Je zorgt ervoor dat het certificaat van dit systeem geldig blijft. Je doet dat door het systeem te laten herkeuren als dat nodig is. Op het certificaat lees je hoe dit moet, en wanneer; of
  2. De motor heeft een beveiligingssysteem dat in de fabriek is ingebouwd. Dit beveiligingssysteem is minimaal gelijkwaardig aan SCM klasse M2. Je laat dit systeem goed onderhouden.

Het beveiligingssysteem werkte op het moment van de gebeurtenis. De eigenaar is verplicht om dit aannemelijk te maken, als hierom wordt gevraagd.

Wil je meer weten over de all-risk verzekering? Bekijk dan de MasterPolis MotoShare

Dit is een samenvatting uit onze voorwaarde. Lees de OHRA Polisvoorwaarde , MasterPolis MotoShare en de MotoShare Verklaring voor de volledige verzekeringsvoorwaarde

Door deze website te gebruiken, ga je akkoord met de cookie voorwaarden.